OZzi - 2008-06-24 12:51:28

Ogar (motorower)http://marketeo.com/photoLogo/27385.jpg


Ogar - motorower produkowany w Polsce w latach 80. XX wieku w dwu odmianach: Ogar 200 i Ogar 205.
Spis treści


Ogar 200http://www.tuningteamradoszowy.friko.pl/ogar200.gif
Producent     Romet
Premiera     1983
Okres produkcji     1983 - 1990
Miejsce produkcji     Polska Polska Bydgoszcz
Poprzednik     Romet 50 T-1
Następca     Ogar 205
Klasa     motorower
Silnik     49,9 cm3 Jawa 223
Skrzynia biegów     3-biegowa
Długość     1850 mm
Szerokość     650 mm
Wysokość     1050 mm
Masa własna     60 kg

Ogar 200 jest dwuosobowym pojazdem wyposażonym w silnik (49,9 cm³) Jawa typ 223 produkcji czechosłowackiej.

Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1983-1990. Konstrukcja została oparta na modelu 50-T3 wyposażonego w silnik produkcji Zakładów Metalowych Dezamet typu 019, którego produkcję wstrzymano.

Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 223. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika.

Ogar 200 - dane techniczne

    * Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
    * Typ silnika - Jawa 223
    * Pojemność - 49,9 cm3
    * Moc nominalna - 2 KM przy 4500obr./min
    * Stopień sprężania - 9,5
    * Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
    * Skrzynia biegów - trzybiegowa
    * Instalacja elektryczna - 6V - 20W
    * Świeca zapłonowa - F80 Iskra
    * Masa w stanie suchym - 60 kg
    * Zużycie paliwa - 3 l/100km
    * Pojemność zbiornika - 9 l
    * Prędkość maksymalna - 50 km/h
http://www.tuningteamradoszowy.friko.pl/ogar2001.jpg


Ogar 205
Producent     Zakłady Rowerowe Predom-Romethttp://www.polskiemotocykle.mik.pl/rys/205.jpg
Premiera     1986
Okres produkcji     1986 - 1993
Miejsce produkcji     Polska Polska Bydgoszcz
Poprzednik     Ogar 200
Następca     Chart 210
Klasa     motorower
Silnik     49,8 cm3 023 DEZAMET
Skrzynia biegów     2-biegowa
Wysokość     1000 mm
Masa własna     58 kg

Jest to druga wersja motoroweru dwuosobowego powstałego z podzespołów 50 T3 dostosowanych do dwubiegowego silnika Dezamet. Ogar 205 ma zmienioną konstrukcyjnie ramę, dostosowaną do silnika Dezamet, obszerną skrzynkę narzędziową z miejscem na zapasowe akcesoria typu świeca zapłonowa, żarówki itp. W tym modelu wprowadzono zmodernizowaną przednią i tylną lampę z zewnętrznymi przyłączami. Produkcję zakończono w 1993 roku.

Ogar 205 - dane techniczne

    * Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
    * Typ silnika - 023 DEZAMET
    * Pojemność - 49,8 cm3
    * Moc - 1,7KM przy 4800obr./min
    * Stopień sprężania - 8
    * Gaźnik - GM12F1
    * Skrzynia biegów - dwubiegowa
    * Instalacja elektryczna - 6V - 20W
    * Świeca zapłonowa - F80 Iskra
    * Masa w stanie suchym - 58 kg
    * Zużycie paliwa - 2,4 l/100km
    * Pojemność zbiornika - 9 l
    * Prędkość maksymalna - 45 km/h
http://w1.bikepics.com/pics/2005%5C08%5C02%5Cbikepics-402850-320.jpg

www.bialamagia.pun.pl www.oferty.pun.pl www.eps2011.pun.pl www.neurokognitywistyka.pun.pl www.aldanidar.pun.pl